ΣΚΟΠΟΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αυτό το ιστολόγιο δημιουργήθηκε για να βοηθήσει στην επικοινωνία εκπαιδευτικών και γονέων του 9ου νηπιαγωγείου Καβάλας. Το νηπιαγωγείο βρίσκεται στην οδό Αγίου Τρύφωνος 2. Λειτουργεί με τρία πρωινά τμήματα και ένα προαιρετικό ολοήμερο. Στις σελίδες του ιστολογίου θα βρείτε πληροφορίες, ανακοινώσεις, ειδήσεις, αλλά και δράσεις των νηπίων, χωρίς να υπάρχουν φωτογραφίες τους. Θεωρούμε πως η μεταξύ μας συνεργασία θα συμβάλλει στην πρόοδο και ανάπτυξη των παιδιών.

Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2023

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2023-24

 



Σας παραθέτουμε τον εσωτερικό κανονισμό του Νηπιαγωγείου μας για τη σχολική χρονιά 2023-24 Είναι υπογεγραμμένος από την Σύμβουλο Προσχολικής Εκπαίδευσης και από τη Διευθύντρια Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσης Καβάλας. Ελπίζουμε να σας βοηθήσει και να δώσει απαντήσεις στα τυχόν ερωτήματά σας. Αφορά μόνο τη σχολική μας μονάδα, το 9ο Νηπιαγωγείο Καβάλας. 


ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΤΟ LINK

https://drive.google.com/file/d/1LyY9XgQ8zmgoCuPmIwlHitp3BrCkd5nZ/view?usp=d


Η 

Διαβάστε παρακάτω...

  H 

 

2023-24

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

9ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

 


    9Ο 2/ΘΕΣΙΟ ΝΗΠ/ΓΕΙΟ      

                 ΚΑΒΑΛΑΣ

 

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΚΑΒΑΛΑΣ

     ΚΩΔΙΚΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ (ΥΠΑΙΘ)

                  9210192

 

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΔΡΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ :                              ΑΓΙΟΥ ΤΡΥΦΩΝΟΣ 2

ΤΗΛΕΦΩΝΟ:                                               2510 228130

E MAIL:                                                  ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ:

mail@9nip-kaval.kav.sch.gr                         9nipkav.blogspot.com

 

ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ:          ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΑΛΤΣΙΔΟΥ

 

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ                ΤΣΑΛΙΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

            ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Περιεχόμενα

1.Εισαγωγή………………………………………………………………………………………………………………..σελ.4

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του κανονισμού

2.Γενικές αρχές / στοιχεία………………………………………………………………………………………….σελ.4

3.Σχολικό και διδακτικό έτος……………………………………………………………………………………..σελ.5

4.Εγγραφές νηπίων δικαιολογητικά…………………………………………………………………………..σελ.5

5.Φοίτηση………………………………………………………………………………………………………………….σελ.6

Ηλικία φοίτησης

Απουσίες/ασθένειες

Εμβολιασμός

6.Λειτουργία σχολείου……………………………………………………………………………………………..σελ.7

Προσέλευση και αποχώρηση

7. Πρόγραμμα νηπιαγωγείου……………………………………………………………………………………σελ.8

Ωρολόγιο πρόγραμμα

Διάλειμμα

Πρόγευμα/γεύμα

8.Ονομαστικές εορτές /γενέθλια…………………………………………………………………………….σελ.10

9.Αργίες/σχολικές εκδηλώσεις δράσεις………………………………………………………………… .σελ.10 Χρήση εικόνων και βίντεο από σχολικές δραστηριότητες

10.Συμπεριφορά μαθητών παιδαγωγικός έλεγχος………………………………………………….σελ.11

11.Πρόληψη φαινομένων βίας και εκφοβισμού……………………………………………………..σελ.12

12. Αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών……………………………………………………………………..σελ.12

Διακοπή μαθημάτων λόγω εκτάκτων αναγκών

13. Εκπαιδευτική κοινότητα…………………………………………………………………………………….σελ.13

14. Συνεργασία σχολείου οικογένειας……………………………………………………………………..σελ.15

15.Βιβλιοθήκη………………………………………………………………………………………………………….σελ.15

16.Ποιότητα του σχολικού χώρου…………………………………………………………………………...σελ.15

17.Λειτουργία συστεγαζόμενων σχολείων……………………………………………………………….σελ.16

18.Επικοινωνία………………………………………………………………………………………………………..σελ.16

19.Επίλογος……………………………………………………………………………………………………………..σελ.17

1.Εισαγωγή

Με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου.

Σκοπός του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του σχολείου είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την  ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών, η εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας κ.ά.

Σύνταξη έγκριση και τήρηση του κανονισμού

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση του διευθυντή ή του προϊσταμένου του νηπιαγωγείου, με τη συμμετοχή  όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων, των μελών του διοικητικού Συμβουλίου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του Δήμου/ Δημοτικής κοινότητας.

 Εγκρίνεται από την συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου καθώς και από τον Διευθυντή /ντρια Εκπαίδευσης.

 Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται με κάθε πρόσφορο μέσο στους γονείς/ κηδεμόνες και αναρτάται με την έναρξη του σχολικού έτους στον ιστότοπο του νηπιαγωγείου. Η ακριβής τήρηση του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας: Της διεύθυνσης του νηπιαγωγείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών των γονέων και κηδεμόνων.

 Ο Κανονισμός όταν κριθεί αναγκαίο αναπροσαρμόζεται μέσω της προβλεπόμενης από το νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας έτσι ώστε να συμπεριλάβει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και τις κατά καιρούς αποφάσεις των αρμοδίων συλλογικών οργάνων του.

 2.Γενικές αρχές/    στοιχεία   

Ο σκοπός του νηπιαγωγείου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία είναι να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά μέσα στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το Νηπιαγωγείο ως φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού (μετά την οικογένεια), θα πρέπει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να αναπτύσσονται και να κοινωνικοποιούνται ομαλά και πολύπλευρα.

Το νηπιαγωγείο βοηθά τα νήπια να καλλιεργούν τις αισθήσεις τους, να οργανώνουν τις πράξεις τους, κινητικές και νοητικές, να εμπλουτίζουν και να οργανώνουν τις εμπειρίες τους από το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον, να αναπτύσσουν πρωτοβουλίες ελεύθερα και αβίαστα, να αναπτύσσουν την ικανότητα κατανόησης και έκφρασης με σύμβολα γενικά και ιδιαίτερα στους τομείς της Γλώσσας των Μαθηματικών και της Αισθητικής.

Τη σχολική χρονιά 2023-24 στο 9Ο Νηπιαγωγείο Καβάλας, λειτουργούν δύο πρωινά υποχρεωτικά τμήματα και ένα προαιρετικό ολοήμερο τμήμα. Υπηρετούν δε σε αυτό, τέσσερις εκπαιδευτικοί.

·        Στο 1Ο  πρωινό υποχρεωτικό τμήμα διδάσκει η  εκπαιδευτικός Καμάρια Χριστίνα

·        Στο 2ο  πρωινό υποχρεωτικό τμήμα διδάσκει  η εκπαιδευτικός Κυπριάδου Αναστασία.

·        Στο προαιρετικό ολοήμερο τμήμα διδάσκει η Προϊσταμένη του νηπιαγωγείου, Καλτσίδου Παναγιώτα.

·        Αγγλικά διδάσκει η κυρία Κυραναστάση Λασκαρίνα

Στο νηπιαγωγείο μας φέτος φοιτούν 35 μαθητές: 17 νήπια πρώτη νηπιακής ηλικίας και 18 νήπια δεύτερης νηπιακής ηλικίας

3.Σχολικό και διδακτικό έτος

Σχολικό έτος είναι η περίοδος που αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 31η Αυγούστου του επόμενου έτους.

Το διδακτικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 21η Ιουνίου του επόμενου έτους. Η διδασκαλία των μαθημάτων αρχίζει στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγει  στις 15 Ιουνίου του επόμενου έτους. Όταν η 11η Σεπτεμβρίου ή η 15η Ιουνίου είναι αργία, τα μαθήματα αρχίζουν την επόμενη εργάσιμη μέρα ή λήγουν την προηγούμενη εργάσιμη ημέρα αντίστοιχα.

Την ημέρα λήξης των μαθημάτων χορηγούνται στους μαθητές του νηπιαγωγείου τα αναμνηστικά και ο φάκελος με τις εργασίες τους. Την ίδια ημερομηνία αποστέλλονται τα πιστοποιητικά των μαθητών της νηπιακής ηλικίας για την εγγραφή του στα δημοτικά.

4.Εγγραφές νηπίων/ δικαιολογητικά

Από 1 έως 20 Μαρτίου πραγματοποιούνται οι νέες εγγραφές για το επόμενο σχολικό έτος.

·        Οι απαιτούμενες ενέργειες και τα δικαιολογητικά είναι:

·        Πιστοποιητικό   (αυτεπάγγελτη  αναζήτηση)

·        Αίτηση-υπεύθυνη δήλωση του γονέα

·        Επίδειξη βιβλιαρίου υγείας ή προσκόμιση αλλού στοιχείου στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα από το νόμο εμβόλια

·        ΑΔΗΜ (ατομικό δελτίο υγείας μαθητή συμπληρωμένο από τον παιδίατρο). Δύναται να προσκομιστεί και το Σεπτέμβριο.

·        Υπεύθυνη δήλωση του γονέα /κηδεμόνα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή μετακίνηση του νηπίου από και προς το σχολείο

·        Αποδεικτικό στοιχείο κατοικίας (π.χ. λογαριασμός ΔΕΗ, μισθωτήριο οικίας, Ε1 ή άλλο έγγραφο από το οποίο φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή, η οποία συμπεριλαμβάνεται στα προκαθορισμένα από την Πρωτοβάθμια   Καβάλας, όρια.

·        Υπεύθυνη δήλωση γονέα εάν επιθυμεί ή όχι τη φωτογράφιση και τη βιντεοσκόπηση του παιδιού του με την προϋπόθεση να μην αναρτηθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

5.Φοίτηση

Ηλικία φοίτησης

Στο νηπιαγωγείο εγγράφονται δύο ηλικίες νηπίων. Η πρώτη ηλικία (νήπια) περιλαμβάνει τα νήπια τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής τους, συμπληρώνουν την  ηλικία των πέντε ( 5) ετών.

Η δεύτερη ηλικία (προνήπια) περιλαμβάνει τα νήπια τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής τους, συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών.

Φέτος φοιτούν νήπια γεννημένα τα έτη 2018 και 2019. Η δίχρονη φοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική. Η ανελλιπής φοίτηση του παιδιού αποτελεί βασική προϋπόθεση τόσο για την ομαλή προσαρμογή του στο σχολικό περιβάλλον όσο και για την απρόσκοπτη παρακολούθηση του προγράμματος δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου.  Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/ μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/ κηδεμόνες τους.

Απουσίες /ασθένειες

Οι απουσίες καταγράφονται καθημερινά στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ. Για το αυτό το λόγο, θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν την αιτιολόγηση τους. Αν το παιδί είναι άρρωστο οι γονείς υποχρεούνται να ενημερώσουν το νηπιαγωγείο. Σύμφωνα με το Π.Δ./79/2017 άρθρο 13 παρ. 5, ισχύουν τα εξής: 5. Αν οι απουσίες του μαθητή του νηπιαγωγείου υπερβαίνουν τις εκατό (100) ανά διδακτικό έτος, η βεβαίωση φοίτησης για την εγγραφή στην Α΄ Δημοτικού χορηγείται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Νηπιαγωγών. Σε αντίθετη περίπτωση ο μαθητής επαναλαμβάνει τη φοίτηση στο νηπιαγωγείο. Παιδιά που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 8 του άρθρου 6 εγγράφονται υποχρεωτικώς στο δημοτικό.

 

Σε περίπτωση που ένα νήπιο κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο σχολείο δηλώσει αδιαθεσία, αμέσως ενημερώνονται τηλεφωνικά από τη νηπιαγωγό ή την προϊσταμένη του σχολείου ο γονέας/ κηδεμόνας του για την άμεση προσέλευση του στο σχολείο και την παραλαβή του παιδιού του. Αν το παιδί σας υποβάλλεται σε κάποια συγκεκριμένη φαρμακευτική αγωγή ή αν έχει ευαισθησία σε φάρμακα, σε κάποιες τροφές ή σε κάτι άλλο παρακαλούμε να ενημερώσετε για το θέμα αυτό τη νηπιαγωγό.  Θα σας δοθεί το φύλλο γνωριμίας για το φάκελο του παιδιού σας το οποίο θα κληθείτε να συμπληρώσετε. Απαγορεύεται η χορήγηση φαρμάκων από τους νηπιαγωγούς όπως ορίζει η σχετική νομοθεσία. Παρέχονται όμως οι πρώτες βοήθειες και ενημερώνονται τηλεφωνικά οι γονείς του παιδιού ή του ΕΚΑΒ σε περίπτωση εξαιρετικού περιστατικού.

Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών

Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό πρόγραμμα εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής αποτελεί και επίδειξη του βιβλιαρίου υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

6.  Λειτουργία του σχολείου

Προσέλευση και αποχώρηση

Η προσέλευση των μαθητών/ μαθητριών το πρωί γίνεται στο σχολείο από τις 8:15  έως τις 8:30 Δύναται  να λειτουργήσει πρόωρη υποδοχή από 7:45 έως 8:00, μόνο αν υπάρχουν αιτήσεις γονέων για τους μαθητές που επιλέγουν το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα  (13:00 – 16: 00 ). Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία είναι πέντε (5) νήπια/ προνήπια. Φέτος δεν θα λειτουργήσει η πρωινή ζώνη στο νηπιαγωγείο μας.

 Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την άφιξή τους εισέρχονται μέσα στο χώρο του νηπιαγωγείου και παραδίδουν τα παιδιά στη νηπιαγωγό. Με σκοπό να εξασφαλίζεται η ασφάλεια των νηπίων/ προνηπίων και να αποτρέπεται η αναίτια είσοδος και έξοδος αυτών από τον προαύλιο χώρο του σχολείου καθώς και η είσοδος σε άτομα που ουδεμία σχέση έχουν με την λειτουργία του, οι θύρες εισόδου- εξόδου στο χώρο του σχολείου παραμένουν κλειστές με ευθύνη των Διευθυντών ή Προϊσταμένων του νηπιαγωγείου.

Κανένα άτομο πλην των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να παραμένει εντός του σχολικού χώρου κατά τη διάρκεια λειτουργίας της σχολικής μονάδας συμπεριλαμβανομένων και των μελών του διοικητικού Συμβουλίου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, ανεξάρτητα τους έχει διατεθεί ή όχι ειδικός χώρος για τις συνεδριάσεις τους.

Τα παιδιά παραδίδονται μόνο στους αναγραφόμενος ενήλικες στην υπεύθυνη δήλωση προσέλευσης και αποχώρησης που συμπλήρωσαν οι γονείς τους κατά την εγγραφή.  Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα.

 Οι μαθητές σε καμία περίπτωση δεν φεύγουν πριν από τη λήξη των μαθημάτων. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου π.χ. ασθένεια, γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα συμπληρώνοντας υπεύθυνη δήλωση.

 Εάν κάποιος γονέας η κηδεμόνας χρειαστεί για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη διεύθυνση του σχολείου και να συμπληρώσει σχετικό έντυπο όπου θα αναγράφονται οι λόγοι(υπεύθυνη δήλωση).

Οι γονείς /κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών, παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/ μαθητριών που παρακολουθούν το σχολικό πρόγραμμα και παρεμποδίζεται η λειτουργία της σχολικής μονάδας. Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών το σχολείο δύναται να τροποποιήσει τη διαδικασία προσέλευσης- αποχώρησης ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών στις καιρικές συνθήκες δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών.

Προκειμένου να διευκολυνθεί κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς η ομαλή προσαρμογή των μαθητών /μαθητριών δύναται να εφαρμόζεται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία ευέλικτο ωράριο παραμονής στο νηπιαγωγείο κατά τις πρώτες δύο εβδομάδες λειτουργίας. Επίσης προβλέπεται η μεταφορά ωραρίου εργασίας (π.χ. λόγω εορταστικών εκδηλώσεων)  σε απογευματινές ώρες έως δύο φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους για την οποία ενημερώνονται;

 Ο/Η Σύμβουλος Εκπαίδευσης και ο Διευθυντής/ντρια  Εκπαίδευσης.

7.Πρόγραμμα νηπιαγωγείου

Ωρολόγιο πρόγραμμα

Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα νηπιαγωγείου και ολοήμερου νηπιαγωγείου καθορίζεται από υπουργική απόφαση, συντάσσεται από το σύλλογο διδασκόντων και υπογράφεται από τον/την προϊστάμενο /προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων.

Τη φετινή σχολική χρονιά στο 9ο νηπιαγωγείο θα διδάσκονται αγγλικά από την εκπαιδευτικό αγγλικής γλώσσας Κυραναστάση  Λασκαρίνα. Προβλέπονται δύο ώρες εβδομαδιαίως ανά τμήμα. Επίσης θα υλοποιηθούν  εργαστήρια δεξιοτήτων.

Καθημερινά πραγματοποιούνται  δραστηριότητες σύμφωνα με τα  Ν.Π.Σ.

Στο ωρολόγιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου συμπεριλαμβάνονται τα διαλείμματα,  το πρόγευμα και το γεύμα (στο προαιρετικό ολοήμερο τμήμα).

Πρόωρη αποχώρηση από το ολοήμερο δεν προβλέπεται.

Διάλειμμα

Λόγω της συστέγασης του νηπιαγωγείου μας με το 9ο  Δημοτικό Σχολείο τα διαλείμματα προσαρμόζονται ανάλογα με τα διαλείμματα του Δημοτικού.

 Πραγματοποιούνται  δύο διαλείμματα: Το ένα στο πρωινό υποχρεωτικό τμήμα και το δεύτερο στο προαιρετικό ολοήμερο τμήμα. Κάποιες φορές, στο πρωινό, πραγματοποιούνται δύο μικρότερα διαλείμματα αντί του ενός μεγαλύτερου, χρονικά.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/ μαθήτριες βγαίνουν στο προαύλιο όπως έχει καθοριστεί από το ωρολόγιο πρόγραμμα. Από πέρυσι, το νηπιαγωγείο μας διαθέτει ειδικό χώρο διαλείμματος μετά την υιοθέτηση του ελαιώνα δίπλα μας και την περίφραξη της από το Δήμο Καβάλας.

 Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από τους εκπαιδευτικούς οι προκαθορισμένοι χώροι παραμονής των μαθητών και μαθητριών. Στο δικό μας νηπιαγωγείο ορίστηκε ο χώρος μπροστά στις αίθουσες και κάτω από το υπόστεγο που βρίσκεται μπροστά από τις αίθουσες διδασκαλίας. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλοεπιδρούν , παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα η δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαυλίου χώρου.

Στα διαλείμματα υπάρχει πάντοτε  νηπιαγωγός- υπεύθυνος/η  για την εποπτεία των νηπίων.

Πρόγευμα/ γεύμα

Κάθε παιδί θα πρέπει από την αρχή της σχολικής χρονιάς να έχει μαζί του μία σχολική τσάντα νηπιαγωγείου με εύχρηστο κούμπωμα, μέσα στην οποία θα φέρνει καθημερινά το πρόγευμα και το γεύμα του (εφόσον φοιτά στο προαιρετικό ολοήμερο τμήμα).

 Θα πρέπει επίσης να έχει μία μικρή υφασμάτινη πετσέτα την οποία θα στρώνει επάνω στο τραπέζι, το μπολ του φαγητού του, κουτάλι ή  πιρούνι(εφόσον χρειάζεται) και το παγουρίνο/ μπουκάλι του.

 Το παιδί θα πρέπει από το σπίτι να ξέρει πως σε καμία περίπτωση δεν μοιράζεται το φαγητό του με άλλα παιδιά και αυτό επειδή μπορεί να υπάρχει κάποια τροφική αλλεργία και να οδηγηθούμε σε πολύ δυσάρεστες καταστάσεις.

Οι ώρες του προγεύματος και του γεύματος είναι ιδιαίτερες στιγμές της ημέρας. Παρακαλούμε  να μη δίνετε στο παιδί σας τρόφιμα τα οποία δεν του αρέσουν οι δυσκολεύεται να τα φάει γιατί αυτό είναι πιθανό να αποτελέσει αφορμή για αντιδράσεις του ως προς το νηπιαγωγείο. Φροντίζετε να παίρνει μαζί του υγιεινές τροφές ως επί τω πλείστων- και απαγορεύονται τα γαριδάκια, τσιπς, σοκολάτες, κρουασάν τυποποιημένα κλπ. Δεν πρέπει να έχει μαζί του ξηρούς καρπούς ,τσίχλες ή καραμέλες για λόγους ασφαλείας τόσο του ιδίου όσο και των άλλων παιδιών.

 Τα παιδιά του προαιρετικού ολοήμερου τμήματος έχουν σε ξεχωριστό τσαντάκι ή μέσα σε σακούλα το μεταλλικό σκεύος με το μεσημεριανό τους, το κουτάλι ή  πιρούνι και μία χαρτοπετσέτα. Επάνω στο σκεύος αναγράφεται το όνομα του παιδιού με ανεξίτηλο μαρκαδόρο. Το φαγητό ζεσταίνεται από τη νηπιαγωγό του ολοήμερου τμήματος μέσα σε φούρνο (ηλεκτρική κουζίνα). Το νήπιο που φοιτά στο ολοήμερο τμήμα τοποθετεί με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού κάθε πρωί το γεύμα του στο ψυγείο (μόνο τη σακούλα και όχι το τσαντάκι ολόκληρο).

Μετά το γεύμα ακολουθεί η χαλάρωση σε κρεβατάκια / στρώματα και ζητούνται από κάθε γονέα τα απαραίτητα κλινοσκεπάσματα του παιδιού του.

8.Ονομαστικές γιορτές / γενέθλια

Στο νηπιαγωγείο μας απαγορεύονται οι τούρτες και όλα τα φαγώσιμα κεράσματα (ακόμη και τα συσκευασμένα). Στην απόφαση αυτή οδηγηθήκαμε προκειμένου να αποφύγουμε τυχόν περιστατικά αλλεργιών. Συγκεκριμένα, φέτος φοιτούν παιδιά που έχουν αλλεργία στα φιστίκια και τις φράουλες. Παρακαλούμε να το σεβαστείτε.

Κατά τις ονομαστικές γιορτές και τις ημέρες των γενεθλίων των νηπίων μπορούν αυτά να προσφέρουν μη φαγώσιμα κεράσματα - τύπου δωράκια στους συμμαθητές τους (μολύβια, πλαστελίνη, μικρά παραμύθια, επιτραπέζιο παιχνίδι για το σύνολο της τάξης κλπ.).

 Όσο για τον εορτασμό, οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν καλά όλα τα παιδαγωγικά μέσα και τις τεχνικές που θα κάνουν το παιδί που γιορτάζει να νιώσει χαρά και να βιώσει τη μέρα της γιορτής του σαν μία ξεχωριστή εμπειρία ακόμη και αν εκλείψουν τα κεράσματα.

9.Αργίες σχολικές εκδηλώσεις δράσεις

Τα νηπιαγωγεία δεν λειτουργούν:

  • Τα Σάββατα και τις Κυριακές
  • Την 28η Οκτωβρίου (εθνική γιορτή)
  • Από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και 7 Ιανουαρίου  (διακοπές Χριστουγέννων)
  • Την Καθαρή Δευτέρα
  • Την 25η Μαρτίου (εθνική γιορτή)
  • Από τη Μεγάλη Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή   διακαινησίμου (διακοπές

             Πάσχα)

  • Την 1η Μαΐου
  • Την εορτή του Αγίου Πνεύματος
  • Από 22 Ιουνίου μέχρι και 31 Αυγούστου (θερινές διακοπές)

Σχολικές δράσεις θεωρούνται όλες οι προγραμματισμένες και κατάλληλα σχεδιασμένες δράσεις του σχολείου που συμπληρώνουν και εμπλουτίζουν τα προγράμματα σπουδών. Πραγματοποιούνται εφόσον το επιτρέπουν τα Υγειονομικά Πρωτόκολλα κατά τη διάρκεια του διδακτικού ωραρίου εντός και εκτός σχολείου και σε συνεργασία με άλλα σχολεία ή και με άλλους φορείς όπως μουσεία, κέντρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, σχολικά δίκτυα, επιστημονικούς και πολιτιστικούς συλλόγους και φορείς, βιβλιοθήκες, φυσιολατρικές λέσχες κλπ.

 Οι δράσεις αυτές έχουν διεπιστημονικά - διαθεματικά βιωματικό χαρακτήρα και ενθαρρύνουν και διερεύνηση.

 Οι σχολικές δράσεις συντελούν στην ανάπτυξη του δημοκρατικού ήθους, στο άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινότητα και επιτελούν αντισταθμιστικό ρόλο παρέχοντας τη δυνατότητα σε όλους τους μαθητές να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που διευρύνουν τους ορίζοντές τους.

 Στις σχολικές δράσεις συμπεριλαμβάνονται:

·        Όσες δράσεις πραγματοποιούνται εκτός σχολείου και απαιτούν μετακίνηση των μαθητών από το σχολείο. Σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης τηρείται το ημερήσιο σχολικό διδακτικό ωράριο ενώ θα υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση προς τους γονείς και γραπτή έγκριση τους. Από την περυσινή σχολική χρονιά πραγματοποιούνται διδακτικές επισκέψεις εκτός πόλης  για τα νήπια  μόνο με υπεραστικά λεωφορεία που διαθέτουν ειδικά καθίσματα.

·        Όσες δράσεις πραγματοποιούνται εντός σχολείου.

·        Εκπαιδευτικές επισκέψεις η έξοδοι των μαθητών σε κοντινή απόσταση από το σχολείο περιορισμένης χρονικής διάρκειας και όχι μεγαλύτερης των διδακτικών ωρών.

·        Οι σχολικές γιορτές- εθνικές θρησκευτικές ή άλλου τύπου καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην πραγματοποίηση του σχολικού έργου για αυτό οι μαθητές δεν πρέπει να απουσιάζουν από αυτές αν δεν έχουν σοβαρό λόγο.

·        Ο εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου  γίνεται μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

·        Ο εορτασμός των Χριστουγέννων, ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου και η γιορτή λήξης του σχολικού έτους γίνονται με την παρουσία κοινού εφόσον το επιτρέπουν οι υγειονομικές συνθήκες.

 Χρήση εικόνων και βίντεο από σχολικές δραστηριότητες

Δεν επιτρέπεται στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών να αναρτούν φωτογραφίες ή βίντεο στο διαδίκτυο από διάφορες εκδηλώσεις του σχολείου. Εικόνες από σχολικές δραστηριότητες των παιδιών που θα αναρτηθούν από τους εκπαιδευτικούς σε εγκεκριμένους εκπαιδευτικούς ιστότοπους και στον  ιστότοπο του σχολείου θα έχουν υποστεί επεξεργασία και θα γίνονται μόνο μετά την ενυπόγραφη έγκριση των γονέων για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των νηπίων (θα δοθεί σχετική υπεύθυνη δήλωση).

 Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να φωτογραφίζουν και να βιντεοσκοπούν τα νήπια μόνο για παιδαγωγικούς σκοπούς και κατόπιν υπογεγραμμένης της υπεύθυνης δήλωσης από τον γονέα.

 Εκκλησιασμός νηπίων μπορεί να γίνει ύστερα από απόφαση του διδακτικού προσωπικού εφόσον το επιτρέπουν οι τοπικές συνθήκες και εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις για ασφαλή μετάβαση  στο ναό.

10.Συμπεριφορά μαθητών παιδαγωγικός έλεγχος

Το 9ο νηπιαγωγείο Καβάλας επιδιώκει το σεβασμό της προσωπικότητας του νηπίου, την ικανοποίηση των φυσικών και ψυχικών του αναγκών και το σεβασμό στις ατομικές διαφορές. Και όλα αυτά μέσα σε μία ατμόσφαιρα στην οποία κυριαρχεί η χαρά, το παιχνίδι, η δημιουργία και η πειθαρχημένη ελευθερία.

 Τα νήπια μαθαίνουν να λειτουργούν σε ένα δημοκρατικό περιβάλλον σεβόμενα τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής τους στη ζωή του σχολείου από τον οφειλόμενο σεβασμό στον εκπαιδευτικό, τη σχολική περιουσία και τον συμμαθητή/ συμμαθήτρια. Σπάνια παρατηρούνται σχολικά παραπτώματα η παραβατική συμπεριφορά λόγω του νεαρού της ηλικίας των μαθητών. εάν και εφόσον προκύψει τέτοιο θέμα, ενημερώνεται η συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου και σε συνεργασία με τους γονείς του παιδιού και τον εκπαιδευτικό δίνεται η λύση.

11.Πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού

Η ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόσληψης ή και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια κ.ά.

Τη σχολική χρονιά 2023-24 η εκπαιδευτικός Κυπριάδου Αναστασία ορίστηκε υπεύθυνη εντοπισμού παρόμοιων φαινομένων, σύμφωνα με πράξη του συλλόγου διδασκόντων

12.Αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών

Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδες του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.

 Ο διευθυντής ή ο προϊστάμενος του νηπιαγωγείου στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο διδασκόντων προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των εκτάκτων αναγκών εκτός  και εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνονται οι μαθητές /μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

 Για το λόγο αυτό έχει συνταχθεί σχέδιο μνημονίου ενεργειών το οποίο επικαιροποιείται στην αρχή της σχολικής χρονιάς και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.  Στην κατεύθυνση αυτή, το νηπιαγωγείο μας έχει αναρτημένη σε κάθε αίθουσα την κάτοψη της σχολικής μονάδας και το σχέδιο διαφυγής . Ο  κάθε εκπαιδευτικός έχει αναλάβει ένα καθήκον βάση πράξεως του συλλόγου διδασκόντων: Η προϊσταμένη Καλτσίδου Παναγιώτα και η εκπαιδευτικός Καμάρια Χριστίνα να μεταφέρουν το αρχείο του σχολείου. Η κ. Κυπριάδου Αναστασία να μεταφέρει το φαρμακείο και τα είδη πρώτης ανάγκης και  έχει την ευθύνη να οδηγήσει έξω τα παιδιά και να τα κατευθύνει στον προσυμφωνημένο χώρο στο κέντρο της αυλής.

 Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές /μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους γονείς /κηδεμόνες τους ή τα πρόσωπα που οι αυτοί έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των μαθητών/ μαθητριών από τη σχολική μονάδα.

 Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων επικίνδυνων φαινομένων εκπαιδευτικοί, μαθητές μαθήτριες, γονείς κηδεμόνες και η προϊσταμένη του νηπιαγωγείου οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν η τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/ υπηρεσίες π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας  κλπ., για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της

Διακοπή μαθημάτων λόγω εκτάκτων αναγκών

Τα μαθήματα στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά σχολεία μπορεί να διακοπούν μέχρι 15 εργάσιμες μέρες για αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών ή απρόβλεπτων καταστάσεων και γεγονότων όπως ακραία καιρικά φαινόμενα, φυσικές καταστροφές, πανδημία, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων ή του οικείου περιφερειάρχη.

 Διακοπή μαθημάτων πέραν των 15 εργάσιμων ημερών είναι δυνατή μόνο με απόφαση του Υπουργού Παιδείας , Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Τα παραμένουν κλειστά  κατά τις εκλογές (βουλευτικές, δημοτικές )

13.Εκπαιδευτική κοινότητα

Όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία της.

Η Προϊσταμένη:

·        Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων διδασκουσών και των μαθητών/ μαθητριών και είναι υπεύθυνη σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς για την ομαλή λειτουργία του σχολείου.

·        Ενημερώνει τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου και τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων.

·        Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους σε περίπτωση φθοράς.

·        Είναι υπεύθυνος/ υπεύθυνη μαζί με τους εκπαιδευτικούς για την καθαριότητα και την αισθητική των χωρών του νηπιαγωγείου καθώς και για την προστασία της Υγείας και Ασφάλειας των μαθητών.

·        Έχει την ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στο σχολείο, για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας, διδακτικό και εκπαιδευτικό έργο όπως άλλωστε και όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας

Οι εκπαιδευτικοί:

·        Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της προσχολικής εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής και με την καθοδήγηση των στελεχών της εκπαίδευσης.

·        Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας με βάση τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των μαθητών.

·        Συνεργάζονται με τους μαθητές/ μαθήτριες ,σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σε  αυτούς κυρίως με το παράδειγμά τους, Δημοκρατική συμπεριφορά.

·        Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς /κηδεμόνες των μαθητών και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των παιδιών τους.

·        Φροντίζουν για την πρόοδο των μαθητών/ μαθητριών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική.

·        Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.

·        Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/ μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.

·        Λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και τη συμπεριφορά των μαθητών και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα .

·        Ενθαρρύνουν τους μαθητές/ μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και τα σχολεία και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας .

·        Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής προκειμένου να υποστηριχθούν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και οι οικογένειές τους.

·        Συνεργάζονται με την προϊσταμένη, τους γονείς και τα αρμόδια στελέχη εκπαίδευσης για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα  και τα δικαιώματα των μαθητών/ μαθητριών.

·        Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους σχετικά με τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διαφόρων μορφών επιμόρφωσης που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της εκπαίδευσης όσο και μέσω της ενδοσχολικής επιμόρφωσης η και της αυτοεπιμόρφωσης.

Τα νήπια διδάσκονται να:

·        Επιδεικνύουν σεβασμό με τη στάση τους προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.

·        Τηρούν τους κανόνες της τάξης, συμμετέχουν ενεργά συν διαμορφώνοντας την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.

·        Απευθύνονται στις εκπαιδευτικούς του σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή.

·        Προσέχουν ώστε να διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους και δείχνουν ενδιαφέρον για την υλική περιουσία του σχολείου.

·        Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας, (σωματική, λεκτική, ή ψυχολογική).

·        Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή τις διαφωνίες με διάλογο. Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές  βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παρακάτω βήματα:

o   συζητούν άμεσα και ειρηνικά με όποιον έχουν διαφορά.

o   απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος.

·        Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός νηπιαγωγείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια

14.Συνεργασία σχολείου οικογένειας

Οι γονείς /κηδεμόνες οφείλουν να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με τη δέουσα ευγένεια, σοβαρότητα και σεβασμό που επιβάλλει το λειτούργημά τους και ο χώρος του σχολείου. Οι γονείς /κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τη νηπιαγωγό της τάξης.  Για το λόγο αυτό οι συναντήσεις γονέων και εκπαιδευτικών θα είναι τακτικές

Οι γονείς οφείλουν:

·        Να παρίστανται σε κάθε κάλεσμα των εκπαιδευτικών προκειμένου να συζητηθούν θέματα που αφορούν τη λειτουργία του νηπιαγωγείου. Μπορούν επίσης να λαμβάνουν ενημέρωση για την πρόοδο του παιδιού τους ή εφόσον επιθυμούν να συζητήσουν με τον εκπαιδευτικό μεμονωμένα ένα προσωπικό θέμα που αφορά το παιδί τους ύστερα όμως από προηγούμενη συνεννόηση και κλείσιμο ραντεβού με τη νηπιαγωγό

·        Σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων πρέπει το νηπιαγωγείο να γνωρίζει με την προσκόμιση ειδικού εγγράφου στο νηπιαγωγείο ποιος από τους δύο γονείς έχει την κηδεμονία.

·        Να γνωστοποιούν εμπιστευτικά στη νηπιαγωγό της τάξης και στην προϊσταμένη κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή αλλά και οποιαδήποτε αλλαγή στη ζωή του παιδιού (π.χ. διαζύγιο, νέο μωρό, θάνατο προσφιλούς προσώπου κλπ.) προκειμένου η νηπιαγωγός να γνωρίζει καλύτερα τις ανάγκες και τις αδυναμίες του και να δουλέψει επάνω σε αυτές.

·        Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί ,να επιπλήττει για να τιμωρεί κανένα παιδί στο χώρο του σχολείου. Όταν κάποιος μαθητής δημιουργεί πρόβλημα ή υπάρχει κάτι που δυσαρεστεί, προβληματίζει ή ενοχλεί τους γονείς σε σχολικό επίπεδο, πρέπει να το συζητούν πρώτα με την υπεύθυνη νηπιαγωγό και στη συνέχεια εάν δεν επιλυθεί, με την προϊσταμένη.

15.Βιβλιοθήκη

Στο σχολείο λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη. Κάθε μαθητής δανείζεται ένα βιβλίο την Παρασκευή και υποχρεούται να το επιστρέψει έως την ερχόμενη Δευτέρα. Ο μαθητής που δεν έχει επιστρέψει το βιβλίο του δεν μπορεί να δανειστεί άλλο βιβλίο μέχρι την επιστροφή του προηγούμενου. Τα δανειζόμενα  βιβλία /παραμύθια της βιβλιοθήκης πρέπει να επιστρέφονται εγκαίρως και σε καλή κατάσταση.

16.Ποιότητα του σχολικού χώρου

Ένας από τους στόχους του σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της θέσης της ευθύνης στους μαθητές/ μαθήτριες σε ότι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας κλπ., διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού.

Φθορές, ζημιές και η κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητες  του και παιδαγωγικά εθίζουν το μαθητή/ μαθήτριας στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Μαθητής η μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του σχολείου ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του.

Οι αίθουσες του νηπιαγωγείου μας είναι εξοπλισμένες με  παιδαγωγικό υλικό επειδή όμως το κτίριο είναι παλιό χρειάζεται συνεχείς ανακαινίσεις για τις οποίες η διεύθυνση του νηπιαγωγείου απευθύνεται στη σχολική επιτροπή.

 Σε όλα τα ζητήματα η σχολική μονάδα έχει αρωγό και βοηθό της τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων που είναι κοινός με του 9ου Δημοτικού Σχολείου.

17.Λειτουργία συστεγαζόμενων σχολείων

Τα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία και τα συστεγαζόμενα δημοτικά σχολεία έχουν τη διοικητική τους αυτοτέλεια και λειτουργούν με τις ίδιες προϋποθέσεις, τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις. Προνομιακή λειτουργία κάποιου από τα συστεγαζόμενα σχολεία σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται.

 Το νηπιαγωγείο μας που συστεγάζεται με το 9ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας μοιράζεται τον ίδιο αύλειο χώρο, την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, το κυλικείο και άλλους χώρους με απόλυτη ομόνοια, χάρη στη συνεννόηση, την επικοινωνία και τη συνεργασία των νηπιαγωγών με τους δασκάλους του δημοτικού σχολείου. Οι σχέσεις διέπονται από ένα φιλικό και συνεργατικό κλίμα πράγμα που βάζει τα θεμέλια στην εύκολη μετάβαση των νηπίων στο δημοτικό σχολείο.

18.Επικοινωνία

Η επικοινωνία με τη σχολική μας μονάδα γίνεται:

·        Μέσω τηλεφώνου: 2510 28130

·        Μέσω e-mail

·        Μέσω σελίδας του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων στο Facebook (9ο Δημοτικό και Νηπιαγωγείο Καβαλας-Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων)

·        Μέσω της ιστοσελίδας μας:  9nipkav.blogspot.com

·        Mέσω ομάδας στο Viber

19.Επίλογος

Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές.

Η τήρηση του από τους μαθητές/ μαθήτριες, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς και κηδεμόνες με αμοιβαίο σεβασμό στο διάτρητο θεσμικό ρόλο τους ώστε να έχει πληρότητα γενική αποδοχή και εφαρμογή αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει και να πετύχει τους στόχους και το όραμα του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την προϊσταμένη του νηπιαγωγείου και του συλλόγου διδασκόντων καθώς και από τη συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου σύμφωνα με τις αρχές της Παιδαγωγικής και την εκπαιδευτική νομοθεσία, μέσα σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

 Ο Ε.Κ. του 9ου Νηπιαγωγείου Καβάλας αφού συζητήθηκε, συντάχθηκε και υπογράφηκε από το σύλλογο διδασκόντων.  ( Πράξη 6/ 15-9-2023).

Επικαιροποιήθηκε δε, στις 18/09/2023 από το σύλλογο διδασκόντων, μετά από τη σύμφωνη γνώμη του προέδρου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του 9ου Νηπιαγωγείου και εκπροσώπου του δήμου Καβάλας.

Ανανεώθηκε ο φετινός αριθμός των παιδιών που φοιτούν.  Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος .Υπογράφεται ακολούθως:

 

 

Η Διευθύντρια Α/θμιας Εκπ/σης Καβάλας

Αθανασία Γαϊτανίδου 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια: